Ochrana spotrebiteľa - spotrebiteľské minimum
Druh kontinuálneho vzdelávania: | Inovačné vzdelávanie |
Forma kontinuálneho vzdelávania | 110 hodín, z toho prezenčne 70 hodín a 40 hodín dištančne |
Termín zahájenia programu | 13. septembra 2019 |
Počet kreditov | 25 kreditov z toho 22 kreditov za rozsah vzdelávania + 3 kredity za ukončenie vzdelávania záverečnou prezentáciou |
Termín prihlásenia | do 9. septembra 2019 |
Trvanie vzdelávacieho programu | Najviac 10 mesiacov od začiatku vzdelávania |
Kategória pedagogických zamestnancov | Učiteľ |
Vyučovací predmet |
|
Cena | 90 Eur s DPH |
Zdôvodnenie vzdelávacieho programu:
Vzdelávací program Ochrana spotrebiteľa – spotrebiteľské minimum bude realizovaný v spolupráci s generálnym partnerom Business Leaders Forum http://www.blf.sk/business-leaders-forum, s ktorým Ekonomická univerzita v Bratislave dlhodobo spolupracuje. Ochrana spotrebiteľa je významným fenoménom dnešnej modernej doby, konzumný spôsob života výrazným spôsobom zasahuje do každodenného života o občanov v pozícií spotrebiteľov, spotrebiteľských subjektov, ale aj organizácií, ktoré sa týmto fenoménom zaoberajú a to nie len pri nákupe výrobkov a tovaru, ale aj pri používaní služieb. V súčasnej dobe je oveľa viac potrebná znalosť práv spotrebiteľa a to z dôvodu nielen ochrany vnútroštátneho obchodu ale aj rastúcej tendencie zahraničného nákupu a rozvoja medzinárodného obchodu. Nakupovanie sa stáva dôležitou činnosťou v súčasnej konzumnej spoločnosti a spotrebitelia sú povzbudzovaní masívnou reklamou do neobmedzovanej a nekontrolovanej spotreby, na ktorej sa v nebývalej miere podieľajú aj mladí ľudia.
Ochrana spotrebiteľa v Slovenskej republike je súčasťou spotrebiteľskej politiky a zároveň jej garantom by mal byť štát, orgány a inštitúcie zabezpečujúce ochranu spotrebiteľa. Súčasné tendencie ku konzumnému spôsobu života vytvárajú predpoklad, aby sa spotrebiteľ vedel brániť, bol aktívny, uvedomelý a vzdelaný.
Vzdelávací program zahŕňa novú koncepciu vzdelávania, obsahu, foriem metód, stratégie a metódy hodnotenia a umožňuje prípravu absolventa schopného prispôsobiť sa meniacim podmienkam slovenského aj európskeho trhu práce s dôrazom na výchovu zodpovedného spotrebiteľa.
Hlavný cieľ:
Vzdelávanie a príprava k získaniu kľúčových, všeobecných a odborných kompetencií o ochrane spotrebiteľa, vedúce ku komplexnejším a prakticky zameraným vedomostiam a zručnostiam v oblasti ochrany spotrebiteľa, ktoré umožnia rozvoj a celkový úspech jednotlivcov na základe vlastnej aktivity, sebauvedomenia a spolupráce nielen v známych situáciách, javoch a problémoch, ale aj v nových podmienkach ich riešenia a aplikácie s cieľom formovať osobnosť zodpovedného spotrebiteľa.
Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončovanie:
- Účasť najmenej na 70% z celkového rozsahu prezenčnej formy vzdelávania
- Prezentovanie záverečnej prezentácie
- Vypracovanie úloh zadaných lektorom v rámci dištančnej formy vzdelávania
Garant a personálne zabezpečenie:
Garantkou programu je Ing. Dana Hrušovská, PhD. z Fakulty podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave.
Obsah vzdelávacieho programu:
Tematický celok | VÝSTUP |
---|---|
Blok A - TEORETICKÁ BÁZA: | |
| Absolvent vzdelávacieho programu bude preškolený z hľadiska inovatívneho obsahu, formy a vizualizácie, si zdokonalí svoje praktické zručnosti v oblasti vzdelávania o ochrane spotrebiteľa a bude vedieť využívať získané poznatky na riešenie prípadových štúdií, problémových úloh a diskusií zážitkovou formou. |
Blok B - APLIKAČNÁ BÁZA: | |
1. Riešenie prípadových štúdií | Vytvoriť prípadovú štúdiu nana uplatnenie niektorej z preberaných problematík. |
2. Prezentovanie pomocou PowerPointu | Návrh propagácie produktu so zameraním na ochranu na spotrebiteľa v PowerPointe. |
3. Online diskusia aktuálnych problémov s odborníkmi z praxe so zapojením študentov formou videokonferencie (cez internet) | Vedená diskusia s tematikou aktuálnych problémov so zapojením účastníkov kurzu, prizvaných odborníkov a tímami tried študentov formou videokonferencie. Účastníci videokonferencie môžu klásť otázky prizvaným odborníkom z praxe. |
4. Riešenie a tvorba problémových úloh | Vytvoriť 4 problémové úlohy pre skupinové zapojenie žiakov. |
5. Prezentácia vzorových hodín na vybrané témy | Vypracovanie a prezentáciavzorovej hodiny. |
6. Vlastné tvorivé aktivity | Publikovanie príspevku o ochrane spotrebiteľa v školskom časopise prípadne prezentácia inej aktivity. |